Communicatie


Gebruik van Mails

Mailverkeer wordt binnen de perken gehouden en puur gericht op activiteiten georganiseerd door TJM en evenwicht in Beweging.

Je kan je verwachten aan 8 tot 12 mails op jaarbasis. Deze mails bevatten concrete info over activiteiten, lessen , lesinhoud en betaling van lidgelden. Verlies ze niet uit het oog. Toch slordig met mails lezen en opvolgen --> maak een map of regel aan zodat ze altijd makkelijk terug te vinden zijn.

  • 4 kwartaalbrieven (Tai Ji berichten)
  • 4 omtrent extra activiteiten zoals de zomerworkshops, familiedag en WTQD (wereld taiji en qigong dag)

WhatsApp

WhatsApp is het directe communicatiemiddel bij TJM.  We hebben een community gevormd in whatsapp.
In de Community zie je verschillende kanalen. Je kiest zelf aan welk kanaal je wordt toegevoegd.

Het enige kanaal waar je sowieso aan toegevoegd wordt is Tai Ji Lesinhoud.

De hoofdgroepen zijn

Tai Ji Les info :
Doel : directe info verspreiden over les-/locatie-wijzigingen en workshops en pointers voor zelftraining.

In deze groep wordt ieder lesdag een bericht geplaatst over les en locatie. Check deze groep steeds VOOR  je de deur uitgaat !!Maandelijks wordt een trainingsfocus geplaatst. Dit bericht wordt vastgepind en vind je dus steeds bovenaan.
Voorts kan je hier  je vragen delen over de training. en kan men delen.

Om chaos te beperken creëren proberen we ons aan volgende regels te houden

  • plaats geen berichten wanneer net de info voor het aankomende lesmoment gedeeld werd. Dit om te voorkomen dat mensen die minder goed met whatsapp om kunnen niet te laten zoeken. Oefen dus geduld uit.
  • bij voorkeur reageren met duim om te bevestigen of te ontkennen (of soortgelijke duidelijke emoji) of je deelneemt. Oefen soberheid uit
  • Tussen 2 lesdagen, dus vanaf na een les,  kan je vrijuit vragen stellen over de les en constructief antwoorden tot de nieuwe. Oefen eenvoud uit.   Als de vraag groot is is ze vaak nog niet duidelijk genoeg voor jezelf. Oefen meer denk minder.

           

Tai Ji Filosofie
Doel : filosofische aspecten belichten

Hier kan je ook een inspirerende quote delen, dingen die voor jou spreken delen en open respectvolle discussies aangaan. Interpretaties delen.....


Social Corner :
Doel : Creëren en versterker van sociale verbinding / cohesie in welke hoedanigheid 

Hier kan je uitnodigingen delen van sociale karakter (tentoonstelling, toneel, dans, ......), leuke momenten delen (vakantie, verjaardag,..) ook minder leuke dingen (operatie, overlijden ,...).

Enkele spelregels om het kanaal niet om te toveren tot een oneindige chatbox zodat essentie en inhoud primeren over massa berichten;

DO's :

  • Wees beleefd en inclusief.
  • Reageer bij voorkeur met een emoji op het bericht als je geen inhoudelijk toedraging wil maken.
  • Lanceer gerust een vraag, of deel je inzicht en ervaring vanuit een les, een boek, een workshop.
  • Respecteer ieders privacy. We hechten waarde aan wederzijds vertrouwen. Persoonlijke informatie die in de groepen wordt gedeeld, moet in de groepen blijven tenzij toestemming verkregen werd verder te delen.

DON'Ts : 

  • Het reduceren van een vraag, een idee tot iets banaals.
  • Een gesprek uitmelken tot een loze communicatie. dat niets meer bijdraagt tot de inhoud van het oorspronkleijke bericht, of het doel van het kanaal
  • Geen promoties of spam - Zelfpromotie en irrelevante berichten zijn niet toegestaan.

GDPR Disclaimer

De gegevens die TJM van jou bezit, zijn onderhevig aan GDPR en daarmee ook aan de wetten van privacy en behoud van de privésfeer. In het kort betekent dit dat jij zelf beslist welke gegevens je wil wijzigen of schrappen bij de instantie die jouw gegevens opvraagt.

TJM houdt alleen de gegevens bij van de actieve leden.

  • Naam en voornaam ter identificatie en persoonlijke aanspreking
  • mailadres en telefoonnummer voor toepasselijke communicatie omtrent activiteiten waarvoor het lid zich heeft ingeschreven
  • geboortedatum voor statistische benadering en sociaal karakter
  • info over fysiek mentale aandoening om aangepast benadering te kunnen geven
  • info over allrgieën in het kader van catering bij workshops
  • UitPas nummer voor toekennen van punten en mogelijke kortingen

Mensen die inschrijven en deelnemen aan een proefles of workshop worden in deel of in geheel dezelfde gegevens opgevraagd. Na 6 maanden worden die gegevens verwijderd.

Mensen in de WhatsApp community die geen actief lid zijn: community regels helpen tot behoud van privacy. Beheerders hebben het recht posts en leden die niet conform de community regels zijn te verwijderen.